Anda Yang Ke

Bloggers Penang

~~SAMPAI KE AKHIR HAYAT~~AMIN YA RABBAL ALAMIN~~

Daisypath Anniversary tickers
PERKAHWINAN (PUAN SALINA & ENCIK NADZMIN)

~~SEMOGA MENJADI ANAK YANG SOLEH. AMIN YA RABBAL ALAMIN~~

Lilypie First Birthday tickers
HARI KELAHIRAN PUTERA SULUNG(MUHAMMAD NAJMI BIN NADZMIN)

12.22.2008

bErS@NT@i???

Penat sgt rasanya badan ni bila syok bersantai semlm, mana tak penatnya nak layan anak buah sorg tu mcm 10 org saja. Lasak betul Aishah skrg bila nak ke sana-sini mesti berlari2 jenuh la aku nak kepung dgn Mak Yan, Kak Emi, Amy & Lela. Dah lama betul aku xdpt nak bersantai dgn family mcm dulu2. Cuma kali ni ayah, ibu & adik aku xdpt nak join skali sbb pi kenduri rumah sedara di Taiping, Perak. So dah alang2 aku mmg ada kat rumah Papa Njang & Mak Yan, Kak Emi pun cadangkan nak BERSANTAI ni. Apalagi aku pun setuju la, nasib baik Mama, Amy & Lela nak mai cuma ada budak sorg merajuk plak last minute xnak join aktiviti hr tu, siapa lagi klu bukan sepupu yg manja sorg tu namanya Yati. Ehehe. Klu adik baca BLOG Ayong ni jgn marah ek. Ehehe. Lela plak suruh ajak bakal tunang aku pi skali, so aku pun call la dia. Apalagi alasan yg blh diberitahu time last minute mcm ni xlain xbukan "Sorry la abg xdpt pi penat la hr ni nak rest". Sebenarnya aku tau dia xblh ajak last minute, klu bg tau awal2 garenti dia pi. Ehehe. Dah la aku xnak cerita mengarut lg, berbalik pd cerita aktiviti SANTAI bersama family hr tu aku coretkan utk tatapan korg yg menjenguk ke BLOG aku ni ek. Layan...................

MISI PERTAMA - di Taman Perbandaran Pulau Pinang (Taman Belia)
Kesian Papa Njang penat jalan naik bukit, nasib baik aku yg jln dgn Papa Njang, so aku suruh dia rest dulu sbb nampak dia dah penat sgt. Pecah peluh jugak la Papa Njang time naik bukit, cuma peluh aku saja la xpecah2 lg time tu. Sampai saja kat meja rehat yg disediakan, apalagi kami pun hidang la segala juadah yg dibawa dr rumah yg di masak oleh Mak Yan & Kak Emi, xlupa juga sandwich yg Lela siapkan cepat sebelum bertolak tu sedap sgt la. Ehehe. Si Aishah plak apalagi bukan xsabar nak mkn tp dia xsabar2 nak terus mandi kat kolam yg disediakan utk kanak2. Nasib baik aku masih CUTI2 MALAYSIA klu xmaunya aku pun terjun kolam tu skali. Ehehe. So terpaksa la ibu dia (Kak Emi) pi salin baju walaupun perut dah lapar. Kesian kat Kak Emi, so kami yg lain2 terus mkn sbb perut dah berkeroncong. Ehehe.




~~~Aksi-Aksi Aishah Di Taman Belia~~~






MISI KEDUA - Pantai Miami, Batu Feringghi.
Rasanya betul kot nama pantai ni, aku pun xberapa pasti maklum la nama saja asal Penang tp nama Pantai2 yg ada sekeliling Pulau Pinang ni pun aku xtau. Ehehe. Ermmm..... Berbalik kpd misi kedua kami ke pantai bila dah pujuk si Aishah yg dah merengek2 xmau keluar dari kolam kat Taman Belia. Terpaksa la kami ke tepi laut pula, walaupun difikiran aku dok terbayang2 lagi TRAGEDI TSUNAMI pernah melanda di kawasan yg kami bersantai ni. Dah la xmau cerita mengarut2 bila fikir mcm2 sampai semak perut saja kan. Jom layan gambar yg sempat dirakamkan dr camera digital aku ek. Layan..............



~~~Aksi-Aksi Aishah Di Tepi Laut~~~


~~~Indahnya Ciptaan ALLAH S.W.T.~~~


~~~Aksi-Aksi Mak Long (aku) & Aunty Lala Bersama Aishah~~~



0 comments:

MY BLOG AWARDS

MY BLOG AWARDS
From Yoyo & Lingg - (DaVOM)

From Lingg (DAVOM)